"The superblock could not be read " na ext2

Honza Janek greptrash1 na quick.cz
Středa Září 3 21:37:29 CEST 2003

Dobry den,
chci se zeptat, jestli by mi nekdo mohl poradit se spravenim ext2
filesystemu s Mandrakem 9.1. Behem initu, kdyz se kontroluje root filesystem
mi e2fsck nahlasi tuto chybu: "fsck.ext2: Is a directory while trying to
open /". Popravde, nejsem si jist, co tato hlaska ma znamenat a dale
pokracuje , ze superblock nemohl byt precten nebo nepopisuje korektni ext2.
   Ze shellu, ktery mi init nasledne nabidne se ovsem cely filesystem, ikdyz
pouze v read-only modu zda byt v poradku.
  Kdyz z CD nabootuju a spustim e2fsck, tak nahlasi, ze filesystem je cisty,
pokud mu ale specifikuji umisteni zalozniho superbloku (pokud jsou bloky 4K,
tak by se prvni mel nachazet na 32768?), vyhodnoti, ze filesystem nebyl
korektne unmountovan a provede test, behem ktereho objevi spoustu chyb -
spatny pocet adresaru, volnych inodu a bloku u vsech skupin. Nactene udaje
jsou ale nesmyslne (u vsech skupin je pocet adresaru 0, volnych inodu 16000)
a prestoze e2fsck napise, ze filesystem zmenil, pokud ho sputim znova, zacne
opravovat stejne chyby.
    Predem dekuji za vsechny rady.

Honza Janek