samba - share a user pristup

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Středa Září 3 21:59:31 CEST 2003

On Wed, 3 Sep 2003, Miroslav Kolombo wrote:

> Pro zjednoduseni pristupu ke spolecnemu adresari by se mi hodilo zavest
> pristup typu "share".
>
> Jenze pro jine adresare se mi to uz tak nehodi.
> Muzu mit pro cast sdilenych prostredku nastaveno
> security = share a cast user?

To bohuzel neni mozne. V man smb.conf je u kazde direktivy uvedeno, zda
je mozne ho pouzit pouze globalne (G) nebo per-share (S). Je tam

security (G)
username map (G)

Tudy tedy cesta nevede.

> Nebo je mozna varianta u neverejnych prostredku natvrdo proste vypsat do
> smb.conf opravnene uzivatele?

I pri security = user mate moznost nektere shares mit anonymni (guest ok).
Pokud to neni to, co potrebujete, tak jeste lze definovat pristup pomoci
direktiv typu (in)valid users, kde lze s vyhodou vyjmenovat krome jmen
uzivatelu i groupy. A nezapominejme na prava na fs, temi se da take
vyresit leccos.

Zkuste lepe popsat, co presne pozadujete od "pristupu ke spolecnemu
adresari", pak to bude mozne resit konkretneji.

-- Honza Houstek