Pozor na lisa v Mandrake

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Středa Září 3 20:49:07 CEST 2003

Ahojte,

minimalne jedna distribucia (Mandrake beta) instaluje
program lisa. man lisa je o niecom uplne inom,
toto je "The LAN information server" -
http://lisa-home.sourceforge.net/

Tento program ma tu zaujimavu vlastnost, ze bombarduje
siet spustou akychsi paketov a z tcpdumpu som ziskal
dojem, ze proste scanuje ARP requestami celu siet.
Co je v pripade 10.0.0.0 _dost vela_.

V rovnakom case som ozivoval pripojenie cez GPRS.
Aby mi do toho nevrtala LAN, vytiahol som PCMCIA kartu.
Vysledkom bolo, ze po nabehu PPP a nastaveni defaultroute
vsetok tento bordel isiel na mobil a kym som zistil co
sa deje, cca dve stovky za data boli v prdeli.

Takze si dajte pozor, nech sa vam nestane to iste.
Idem napisat bug-report a lisa mi viac na masinu nesmie.

Zdravi
--
                                 Stano