samba - share a user pristup

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Čtvrtek Září 4 08:10:37 CEST 2003

> Bezproblemovy pristup ze vsech PC a ruznych OS. Coz s nastavenymi hesly
> jaksi, vzhledem k rozpeti verzi OS a nechuti radovych uzivatelu zadavat
> jakakoliv hesla,

Z toho je treba je rychle vylecit. Radovost uzivatele neomlouva - proste
musi akceptovat fakt, ze kdyz chce pracovat v pocitacove siti, tak sem tam
nejake ho heslo muze potrebovat. (Mozna ze zrovna ve vasem pripade je
mozne ten share udelat anonymni, ale nechut uzivatelu zadavat heslo je
blba vymluva.)

> prilis nefunguje. To se mi nejvic libilo se security = share

security = share tohle neresi (RTFM). Rozdil mezi security = share a
security = user je ten, ze u toho prvniho se zcela ignoruje poslane
username a UID se urci podle hesla (lze definovat poradi jmen, na ktera se
to heslo bude zkouset). Jediny zpusob, jak se do samby dostat bez hesla,
je pres guest ok (coz je IMHO presne to, co hledate). Tedy je tu jeste
moznost mit u nejakeho uctu prazdne heslo (ale to uz stejne bude
uzivatele "otravovat" nejake okno pozadujici heslo), ale to je ve vasem
pripade asi nepouzitelne, protoze username map je globalni direktiva.

> Naopak, potrebuji adresar na bankovni vypisy a home adresare pro ty, kdo
> je umeji pouzit. Bude mi fungovat kombinace share a seznam povolenych
> uzivatelu?

Nebude. valid users pridava pouze omezeni, neodebira zadnou povinnost.

Proc ti tam neudelate NT domenu?

-- Honza Houstek