Linux novice - kompilace jadra (initrd nebootuje)

Mydlář Martin MydlarM na kvados.cz
Sobota Září 6 09:31:24 CEST 2003

Dobry den.

Jsem jeste vice mene zacatecnik.
Mam P-IV s 80GB diskem. Na hda3 (pokud se zacina jednickou) mam linuxe ext3
(hadejte co je na ostatnich :-)
Kdyz jsem v linuxu, chtel bych se dostat na NTFS. Bohuzel me jadro od
redhatu ted uz nevim presne jake (v distribuci s RH 9.1) pri montovani hlasi
ze NTFS nepodporuje.
Tak jsem se jak kompilovat jadro.

make mrproper
make xconfig
make dep
make clean
make bzImage
make modules
make modules_install

K memu prekvapemi mi tyto operace do grubu automaticky pridaly spousteni
jadra vmlinuz-2.4.x-custom.

Pri pokusu o bootovani mi system hlasi ze nemuze najit jadro na /dev/hda3. a
jeste predtim ze nemuze namontovat ext3 - nejspis ho hleda v initrd protoze
tam o tom taky pise.(vim ze je to neuplne ale momentalne si nevzpomenu jak
je to presne)
Tusim ze jsem nekde v xconfig udelal chybu pri konfiguraci jadra a nezaradil
jsem tam ext3.

Nicmene co me zajima je
1. Proc mi redhat neco automaticky strka do grubu. Vadi mi to.
2. Proc se jadro jmenuje CUSTOM. Chtel bych mu dat jine jmeno.

3. Jak vytvorit initrd a co do neho zaradit. Nejlepe jak se uplne vyhnout
jeho vytvareni. Radsi velke jadro bez initrd nez naopak.

Dik MartinM