Linux novice - kompilace jadra (initrd nebootuje)

Jan Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Sobota Září 6 23:30:07 CEST 2003

> Dobry den.
>
> Jsem jeste vice mene zacatecnik.
> Mam P-IV s 80GB diskem. Na hda3 (pokud se zacina jednickou)

primarni oddily jsou hdx1-4, od 5 jsou logicke

> Kdyz jsem v linuxu, chtel bych se dostat na NTFS.

Je vam jasne, ze v linuxu je (a jeste nejaky patek asi bude) NTFS pouze
read-only?

> Bohuzel me jadro od redhatu ted uz nevim presne jake (v distribuci s RH
> 9.1) pri montovani hlasi ze NTFS nepodporuje. Tak jsem se jak kompilovat
> jadro.

No mozna by bylo resenim podivat se u RH, jestli nahodou nejake
NTFS-enabled jadro nevyrobili, nechce se mi verit, ze by to (volitelne)
neumoznovali.

> K memu prekvapemi mi tyto operace do grubu automaticky pridaly spousteni
> jadra vmlinuz-2.4.x-custom.

Po rozbaleni se podivejte do Makefile a zmente promennou EXTRAVERSION.

> 3. Jak vytvorit initrd a co do neho zaradit.

No RH asi nejakou kostru initrd obsahuje a je treba ji pouze doplnit o
moduly, ktere je potreba natahnout pri bootu. V zasade asi neni moc velky
problem si nejake minimalisticke initrd udelat sam. Uplne nejjednodussi
asi ale bude zakompilovat staticky filesystem pouzity na root oddilu
(ext3) do kernelu a na initrd se vykaslat.

-- Honza Houstek