kompilace jadra pro pentium4

Zdenek Pytela letty na mrakoplas.phil.muni.cz
Pondělí Září 8 10:31:18 CEST 2003

petr cezar píše:
> dobry den,
>
> rad bych si konecne zkusil kompilaci jadra a to pro procesor, ktery me
> loni zbavil veskerych mych uspor
>
> mam red hat 9.0 s jejich jadrem 2.4.20-8
>
> v adresari se zdrojakem je podadresar 'configs', ktery tam
> (predpokladam) vytvorily kluci z cerveneho klobouku
>
> prekopiroval jsem tedy jejich './configs/kernel-2.4.20-i686.config' na
> './.config' a spustil 'make xconfig'. tam jsem pouze skrome priznal,
> ze nemam nejaky lecjaky i686 nybrz primo pentium4 a konfiguraci ulozil
>
> pak dam 'make dep' a nakonec 'make install' a pak koukam, ze se pri
> kompilaci jednotlivych souboru neustale objevuje '-march=i686' ...?
>
> ja jsem cekal spise '-march=pentium4 -mcpu=pentium4', ne?
>
> gcc v rh-9.0 uz pentium4 zna, nebo ne? nemusi se jeste nekde neco
> nastavit? a nebo je to ok a vse se deje tak jak ma?
gcc (1), info gcc
       -mcpu=cpu-type
           Tune to cpu-type everything applicable about the generated code,
           except for the ABI and the set of available instructions.  The
           choices for cpu-type are i386, i486, i586, i686, pentium,
pentium-
           mmx, pentiumpro, pentium2, pentium3, pentium4, k6, k6-2, k6-3,
           athlon, athlon-tbird, athlon-4, athlon-xp and athlon-mp.

           While picking a specific cpu-type will schedule things appropri-
           ately for that particular chip, the compiler will not generate
any
           code that does not run on the i386 without the -march=cpu-type
           option being used.  i586 is equivalent to pentium and i686 is
           equivalent to pentiumpro.  k6 and athlon are the AMD chips as
           opposed to the Intel ones.

       -march=cpu-type
           Generate instructions for the machine type cpu-type.  The choices
           for cpu-type are the same as for -mcpu.  Moreover, specifying
           -march=cpu-type implies -mcpu=cpu-type.
a archiv konference

--

--Zdeněk Pytela, <letty na mrakoplas.phil.muni.cz>