traffic shaper

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Úterý Září 9 12:09:14 CEST 2003

> Zdravím, poradíte mi prosím nějaký dobrý, jednoduchý traffic shaper?

Co si predstavujete pod "jednoduchym shaperem"? V kernelu 2.4.22 je v
soucasne dobe jen CBQ s HTB (pomijim CSZ, ktere je dost specificky
zamerene a navic je "currently broken"). Ne nektere veci staci "The
simplest PRIO pseudoscheduler"  (CONFIG_NET_SCH_PRIO).

> Na www.root.cz jsem pročítal článek o HTB, ale ačkoliv mám jádro
> 2.4.20-26em , HTB tam není...

Ve vanilla je HTB az od tusim 2.4.21. Muzete si to patchnout.

> Taky jsem zkoušel CBQ, ale běželo nepřesvědčivě ...,

Co konkretne vas na CBQ nepresvedcilo?

> navíc bych potřeboval, aby se využila celá kapacita linky (jako to umí
> podle popisu HTB).

Idealnim resenim je asi misto hledani "neceho jednoducheho" se poradne
naucit HTB, rozbehat ho a nakonfigurovat dle vasich potreb a pozadavku.

-- Honza Houstek