named timeout

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Čtvrtek Září 11 09:18:53 CEST 2003

Uz si nevim rady s nasledujicim problemem.
Mam dva pocitace na internetu, ktere si navzajem delaji nameservery. Je to
spravne nastavene a funguje to, ovsem obcas mi prijde z jednoho nebo druheho
hlaska podobna tehle"

zone stahlavice.cz/IN: refresh: failure trying master 213.235.180.6#53:
timed out: 4 Time(s)

Ty servery jsou na hodne pomalych linkach (64k a 128k) a tak se domnivam, ze
proste named potrebuje nekde nastavit delsi dobu na timeout, jenze nevim,
kde se to nastavuje. Cetl jsem dokumentaci, hledal googlem a nic. V
dokumentaci sjem slovo "timeout" nenasel vubec a googlem jsem nasel spoustu
prispevku na tohle tema, ale reseni spocivalo vzdycky v tom, ze byl problem
s komunikaci mezi nameservery. No to vim taky, ze se mi obcas ztrati paket,
nebo server neodpovi v pozadovane dobe. Jenze tohle nikdo nikde neresil.
Predpokladam, ze nekde lze nastavit, jak dlouho ma named demon cekat na
odpoved, jen nevim kde a nemuzu to najit. Nasmerujte me nekdo spravnym
smerem, prosim.
Rady typu "porid si megabitovou linku" nebo "prestehuj nameservery na
serverhosting" si prosim nechte :-) Z technickych, organizacnich a
financnich duvodu to proste neni mozne.

--
Petr