Kmail a podepisovani (sifrovani) mailu

Ondrej Cecak ondrej.cecak na centrum.cz
Čtvrtek Září 11 19:20:57 CEST 2003

Dne út 9. září 2003 15:03 jste napsal(a):
> [...]
> nulovym uspechem.
>
> Podle teto strankuy jsem nastavil gpg a kmail:
> http://kmail.kde.org/kmail-pgpmime-howto.html
>
> Samozrejme mam vytvoreny svuj klic.
>
> Mam 2 problemy:
> 1) pokud dostanu podepsanou zpravu, tak se mi objevi
> "Zpráva byla podepsána neznámým klíčem #nejake_cislo#.
> Platnost podpisu nemůže být ověřena.
> Stav: Není k dispozici veřejný klíč k ověření podpisu"
> Pokud si rucne stahnu verejny klic, tak to funguje. Lze nejak kmail
> donutit, aby ten verejny klic z nejakeho serveru overil sam?

IMHO nemate neverite klici vy, takze napriklad:

gpg --edit-key nejakyklic
prikaz "trust"
melo by stacit nastaveni m/f, I trust marginally ;-)

> 2) Pokud chci poslat podepsanou zpravu, tak zvolim "OpenPGP (zasuvny
> modul)" a dostanu hlasku
>
> "Tuto zprávu nelze podepsat!
> Zásuvný modul šifrování /usr/lib/cryptplug/gpgme-openpgp.so nahlásil
> následující podrobnosti:
> #19 : No Passphrase
> Konfigurace je pravděpodobně nevyhovující nebo je zásuvný modul poškozen.
> PROSÍM, OBRAŤTE SE NA SYSTÉMOVÉHO ADMINISTRÁTORA"
> Pritom se me to na nic neptalo.

AFAIK bych rekl, ze opravdu jedna o problem s openpgp.so. Zde se lokalizace
moc nevyplaci, protoze je obtizne hledat chybu na googlu. Reseni by mohlo byt
nasledujici:

pridat na konec ~/.xinitrc nebo ~/.xsession nasledujici:

eval $(gpg-agent --daemon)
startkde
killall gpg-agent

(spusti gpg-agent(a) na pozadi a pripadne ho pak ukonci)

Ujiste se, ze v ~/.gnupg/gpg.conf neni zakomentovano(#) use-agent

--
Ondrej Cecak