zmena valikosti patition

Juraj Vaclavik vaclavik na ujp.cz
Čtvrtek Září 11 13:58:05 CEST 2003

Dobrý den,
při práci s programy jako pqmagic, fdisk &spol. pozor na jejich míchání. Sám
jsem udělal svého času dost bolestnou zkušenost a při analýze jsem zjistil,
že linuxový fdisk a v daném případě Ranish Partition Manager různým způsobem
zarovnávají okraje oddílu. Smůla je v tom, že když na disk vytvořený/upravený
jedním programem sáhnete dalším, může to tento program považovat za chybu,
kterou si opraví podle svého. Při podobných pokusech proto nejprve pečlivě
opište všechny údaje z tabulky rozdělení disku. V linuxovém fdisku to je o
módu x (rozšiřující funkce), který ovšem, alespoň na SuSE Linuxu, vidí
maximálně pouze 1023. cylindr.... Takže asi nejlépe vzít Norton Utilities a
Disk Doctor a opsat to v hexa.

--
zdravím

Ing. Juraj Václavík