ACPI, stav baterii, usporny rezim

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Pátek Září 12 07:06:45 CEST 2003

Zdravim.

Podarilo se mi na NB (Compaq Evo N1020v) jakz takz rozbehat ACPI. Rad bych
zjistil vase zkusenosti s nasledujicimi vecmi:

- V /proc/acpi se relativne korektne zobrazuji informace o stavu baterie,
stavu napajeni apod. Hledam nejakeho daemona, ktery bude to bude sledovat
a provadet ruzne akce (varovani, shutdown, zapinani/vypinani nejakeho
sporiciho nastavi apod.). Acpid na tohle pouzit nejde, to cte jen
/proc/acpi/events a tam se veci jako pripojeni/odpojeni napajeni
neobjevuji.

- Nanestesti mam na NB procesor Pentium 4, 2.4 GHz (zadna mobile verze),
je to pekny nenazranec. Rad bych ho alespon nejak zpomalil. Mam trochu
zmatek v ruznych technikach podtaktovani - performance, throttling,
cpufreq, speed-step ... Nemate tip na nejakou stranku, kde by tohle bylo
prehledne shrnute a popsane?

- Zjistil jsem, ze mi funguje throttling, ale jen pri pripojenem (!)
napajeni (skoro to vypada, ze nekdo nekde zapomnel napsat !). Vanilla
2.4.22. Nesetkal se s tim uz nekdo?

- Je pravda, ze ACPI S3 (uspani) je mozne jen ve 2.5 ci 2.6 kernelu?

-- Honza Houstek