ACPI, stav baterii, usporny rezim

Pavel harry_x Palát harry_x na babylon5.cz
Pátek Září 12 10:28:19 CEST 2003

Dobry den,

> Podarilo se mi na NB (Compaq Evo N1020v) jakz takz rozbehat ACPI. Rad bych
> zjistil vase zkusenosti s nasledujicimi vecmi:
>
> - Nanestesti mam na NB procesor Pentium 4, 2.4 GHz (zadna mobile verze),
> je to pekny nenazranec. Rad bych ho alespon nejak zpomalil. Mam trochu
> zmatek v ruznych technikach podtaktovani - performance, throttling,
> cpufreq, speed-step ... Nemate tip na nejakou stranku, kde by tohle bylo
> prehledne shrnute a popsane?

cpufreq je interface v Linuxu, throttling zase interface snizovani vykonu
pres ACPI, Speed step je technologie intelu. Ja osobne pouzivam cpufreq na
2.6.0-test2 (pro 2.4.x existuji AFAIK pouze patche) a funguje bez vetsich
problemu. Eventualne muzete zpomalovat pomoci throttlingu, provadi se to
pomoci echo [1-7] >/proc/acpi/processor/CPU/throttling.

> - Zjistil jsem, ze mi funguje throttling, ale jen pri pripojenem (!)
> napajeni (skoro to vypada, ze nekdo nekde zapomnel napsat !). Vanilla
> 2.4.22. Nesetkal se s tim uz nekdo?

Ne, s tim jsem se nesetkal. Pri pripojeni/odpojeni napajeni se mi pouze
mira throttlingu prepne, tudiz ji musim nastavit znovu.

> - Je pravda, ze ACPI S3 (uspani) je mozne jen ve 2.5 ci 2.6 kernelu?

Mne S3 nefunguje ani na 2.4.x, ani na 2.6.x jadrech. Mam nb acer s cipovou
sadou i845gl...

Pavel Palát

--
Pavel "harry_x" Palát
    harry_x na babylon5.cz

    The only way of finding the limits to the possible is by going beyond them to the impossible
                                                  Arthur C. Clark