Jak v aplikaci zmenit "odkaz" na sdilenou knihovnu

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pondělí Září 15 11:01:03 CEST 2003

>  Pred startem toho programu nastavit promennou LD_PRELOAD by nestacilo?
>  man ld.co:
>
>     This  can  be  used  to  selectively override functions in other
>     shared libraries.

To ani ne. Aspon v mem pripade. Ono tezko pujde nastavovat promennou, aby
pak s jeji pomoci slo spustit sysvinit (aspon moje dosavadni, neucelene a
nedokonale znalosti Linuxu tak pravi) :-)
A i kdyby slo o beznou aplikaci, tak tohle na me pusobi zase jen jako dalsi
krok stranou. Jde o to, ze preklad (nebo jinak receno vytvoreni) binarek (a
celeho systemu) je vec jednorazova, takze jsem ochoten toho docilit i
prostrednictvi ne prave standardnich kroku, ale cilovy vytvor se bude
pouzivat mockrat a tak bych byl rad, aby se tak delo bezne a primocare bez
nejakych nestandardnich vychytavek. Doufam, ze mi rozumite, bohuzel to asi
nedokazu popsat lip.
Cilem meho snazeni je jednodisketovy linux s jadrem 2.4.x a nejakymi
utilitami. Aktualni Glibc by malem potrebovala disketu sama pro sebe, takze
chci vyuzit nejakou alternativu (OK, muzu pouzit starsi, min nenazranou
verzi, ale chci proste zkusit alternativu, protoze jsem proste zvedavej a
tvrdohlavej :-)).
V principu premyslim o tom, jak prelozit na stroji potrebujicicm k behu
knihovny X cely system, ktery pak pobezi s knihovnami Y. Nejak to jit musi,
aspon predpokladam, ze vyvojari distribuci prelozi novou verzi na verzi
stare a musi resit stejny problem.

S pozdravem Zdenek Bohm

P.S. Ale urcite diky za odezvu, zase jsem se neco dovedel.