Domácí síť podruhé

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Úterý Září 23 10:42:14 CEST 2003

Dne po 22. září 2003 06:18 jste napsal(a):
> Dobrý den,
>
> chtěl bych si tady vytvořit domácí síť pro notebook můj a manželky (já
> mám pouze Debian, ona ještě střídá Debian s WinXP), které bych chtěl
> bych připojit k archeologickému Dell OptiPlex GXM 5133, kterému dokoupím
> harddisk (neb jeho stávající se odebral do věčných lovišť) a nainstaluji
> na něm Debian/stable. K síti se připojujeme pomocí dial-upu a chtěl bych
> na server umístit Courier IMAP server (synchronizovaný s IMAP servery
> na našich univerzitách) a možná ještě leafnode. Kromě toho by se oba
> [...]

Vše zaleží kolik do toho chcete dát peněz a jak ty další počítače chcete
připojovat, pokud máte pouze dva a budete je mít pouze na jednom místě (i
když každý jinde) třeba manželka v ložnici na stole a vy v obýváku na stole
tak bych do toho vašeho domácího PC pořídil dvě sítové karty (stačí uplně
nějaké obyčejné) a natáhl kabel tam kde chcete mít ty noteboky.
Pokud s němi chcete chodit po bytě tak asi budete muset mít potom propojení
pomocí nějakého bezdrátového zařízení - prostě záleží co do těch noteboků jde
přidat a bude to podporovat váš OS.

Jinak ten váš místí PC potom bude zajištovat připojení ke světu internetu tak
jako to dělá doposud pouze na něm rozbehnete NAT aby se i vaše noteboky
dostaly ven.
No a co si na tom vašem PC uděláte je vaše věc (třeba poštovní server aby vám
skopíroval poštu z imap složek v internetu k vám na PC a vy si je potom mohli
prohlížet atd....)

|    ICQ    179223500                    |