Domácí síť podruhé

Matej Cepl cepl na surfbest.net
Úterý Září 23 09:57:06 CEST 2003

Dobrý den,

chtěl bych si tady vytvořit domácí síť pro notebook můj a manželky (já
mám pouze Debian, ona ještě střídá Debian s WinXP), které bych chtěl
bych připojit k archeologickému Dell OptiPlex GXM 5133, kterému dokoupím
harddisk (neb jeho stávající se odebral do věčných lovišť) a nainstaluji
na něm Debian/stable. K síti se připojujeme pomocí dial-upu a chtěl bych
na server umístit Courier IMAP server (synchronizovaný s IMAP servery
na našich univerzitách) a možná ještě leafnode. Kromě toho by se oba
notebooky připojovali k síti přes modem na tomto serveru.

Upozorňuji, že tohle je první síť kterou stavím, takže si s tím vším moc
nejsem jist a pravděpodobně budu tvrdit strašné kraviny. Odkazy na další
poučení jsou vítány.

Představoval jsem si zhruba tři možnosti jak to celé postavit:

1) Vzhledem k tomu, že manželka má ve škole bezdrátovou síť, tak máme
   jednu PCMCIA kartu Lucent Orinoco Silver, a v místním krámu jsem
   viděl velmi levné Netgear MA 521 ($39.99) o kterých netgear.com
   tvrdí, že jsou kompatibilní s Linuxem. Na server bych potom dokoupil
   MA 311 ($79.99) a router bych emuloval softwarově pomocí
   http://hostap.epitest.fi.
2) Myslel jsem si, že router je drahá věc, protože kupuji drahý
   hardware, ale ke svému překvapení jsem v témže krámě našel wireless
   router s 4Ethernetovými porty Netgear MR 814 za $39.99. Takže další
   varianta je posadit ho na ten server, a propojit je pomocí normálního
   Ethernethového kabelu. Navíc by bylo možné dočasně nekupovat druhou
   wireless kartu a druhý notebook připojit pomocí kabelu.
   Jediný problém je, jestli je možné připojit router k Internetu přes
   jeden klientský počíatč (router samotný se umí připojit přes
   kabel/DSL, ale to tady nemám; snad někdy v budoucnu, ale teď tahle
   rekonstrukce zhuntuje náš rodinný rozpočet dostatečně).

Která varianta Vám připadne rozumnější? V čem by mohl být problém?

Jinak tohle všechno je varianta pomocí součástek Netgear, protože to by
vycházelo nejlevněji. Jako další varianta je Linksys, ale o něm jsem
slyšel hodně špatného a navíc je dražší, a D-Link, ale o něm nevím vůbec
nic.

      Děkuji za jakoukoli radu a komentář,

         Matěj

P.S.: To podruhé v Subj: je protože jsem tuto otázku už jednou vířil na
cz.comp.linux.debian, ke kterému se ale bohužel odsuď nemohu dostat.
--
Matej Cepl,
GPG Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC