OT: DNS

Antonín Mička antonin.micka na post.cz
Úterý Září 23 19:10:02 CEST 2003

> Dekuji za odpoved. Co jsem napr. nepochopil, je smysl tzv. "loopback", tj.
> localhost 127.0.0.1.
> Predstavuji si to jako "pristup k serveru ze serveru", zkratka, jak to z
> nazvu vyplyva - lokalni host. Proc ale localhost figuruje v
/etc/named.conf,
> resp. co ma localhost co docineni s DNS?
>
> Konkretne treba radek:
> controls {
>         inet 127.0.0.1 allow { localhost; } keys { rndc_key; };
> };

Toto tam opravdu byt nemusi. Jde o to, ze vetsina uzivatelu site (myslim
pocitace)
pouziva pro preklad dns. Pokud se stanice pta na lokalhost, zepta se
nejdrive DNS
serveru, kdyby to definovano nebylo, odpovi ze nevi, pak se vetsinou
(zalezi na nastaveni) pokousi priradit do jednotlivych domen, ktere spravce
nadefinoval,
a kdyz i stim neuspeje, obrati se na soubor host.conf. Z toho dedy vyplyva,
ze jediny duvod
je, aby stanice zbytecne neotravovala server dotazy, ktere ji stejne
neprelozi.

Antonin Micka