Filesystem

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Úterý Září 23 22:56:15 CEST 2003

Jan Kalina napsal(a):

> Zdravim konferenci,
> zajimalo by me jaky filesystem mam pouzit pro server. Potreboval bych aby v
> pripade vypadku proudu (vypnuti pc natvrdo) nedoslo k nakym problemum, ktere
> by zapricinili po zapnuti (nahozeni proudu) nefunkcnost serveru (routovani,
> proxy a dalsi...).

V case kdy to bylo aktualni, jsem delal pomerne podrobny pruzkum a
skoncil jsem u SGI XFS. V kombinaci se Sambou (to byl hlavni duvod) je
to skvely prostredek jak nahradit NT server.

	- robust journalling
	- extended attributes (chcete si priradit k nejakemu souboru obrazek?
-> use extended attrinutes :)
	- ACL support
	- builtin quota support (neni treba kernel quota supp.)

Nejaky clanek je treba na http://linux.org.mt/article/filesystems. Co
vim, tak JFS je sice primo v oficialnim jadre (nevim odkdy, snad 2.4.19
??), ale pro podporu ACL a extended attribs ho musite opatchovat
(right??). Takze hlavni vyhoda (ze nemusim nic patchovat) oproti XFS se
ztraci.

Nekde jsem (myslim ze v teto konf) cetl vysledek nejakeho benchmarku, a
JFS si tam moc dobre nevedl (mozna je to uz history)

Takze ja volim (a pouzivam) XFS - nyni release 1.3
(http://oss.sgi.com/projects/xfs/), patch proti 2.4.20 a 2.4.21 kernels.
Pokud si to nechcete patchovat sam, tam muzete pouzit nejake hotove
jadro. XFS maji a pouzivaji v jadre: see
http://oss.sgi.com/projects/xfs/xfs_users.html

Dan

P.S. Stejne se podivejte do archivu konference, nejake zajimave info tam
urcite najdete.