Filesystem

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Středa Září 24 09:05:53 CEST 2003

On Tue, Sep 23, 2003 at 10:24:08PM +0200, Jan Kalina wrote:
> Zdravim konferenci,
> zajimalo by me jaky filesystem mam pouzit pro server. Potreboval bych aby v
> pripade vypadku proudu (vypnuti pc natvrdo) nedoslo k nakym problemum, ktere
> by zapricinili po zapnuti (nahozeni proudu) nefunkcnost serveru (routovani,
> proxy a dalsi...).

To je loterie. Záleží jenom na stavu v jakém došlo k výpadku napájení.
Pokud data nebyla v té chvíli zapsaná na disku, sebelepší FS je
nevyrekonstruuje.

V případě routeru nebo proxy to ovšem nebude tak kritický
problém (data v proxy nejsou tak důležitá, aby je nebylo možné třeba
smazat). Naopak je důležité aby co možná nejdříve a bez zásahu správce
zotavil

Proto vám doporučuji Ext3, který se u mě zatím vždycky probral rychle a
bezproblémově k životu. O něco slabší se mi jeví ReiserFS, který při
jedné podobné události vyžadoval poměrně dlouhou opravu pomocí
reiserfcsk --rebuild-tree.

--
/* Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
   UNIS COMPUTERS, spol. s r.o.  Systemovy inzenyr - UNIX