Samba a 2 stejni prihlaseni uzivatele => "deadlock"

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Středa Září 24 21:46:21 CEST 2003

spatkalnx na luzanky.cz napsal(a):
> Dobry den
>
> Mam drobny problem se smabou. Obcas se z niceho nic zadrhne sdileni
> souboru pres sambu. Projevuje se to tak, ze se neda dostat k sdilenym
> souborum. Po tak zhruba minute az dvou se vse vrati do puvodniho stavu.
>
> Vypozoroval jsem, ze to dela specielne u uzivatele, ktery se prihlasuje
> ke stejnemu serveru 2x a vickrat (zcela zamerne - kvuli tomu tam sdileni
> souboru je). V logu samby jsem vypozoroval v dany okamzik podezrelou
> hlasku:
>
> [2003/09/21 15:33:45, 0] tdb/tdbutil.c:tdb_log(531)
> [...]

Zkuste:
- corrupted tdb file
- smbstatus (co pise ??)
- play with (op)lock sharelevel parameters
- upgrade to Samba 2.2.8a (neni neco ohledne vaseho hlaseni v changelog??)

Pocitam ze jste jiz googlil, takze muj nalez uz znate:

"I had the same problem. You need to increase the "nflocks" kernel
parameter from the default 200. I raised mine to 3000. I saw that
another user had based his value for nflocks on a formula based on the
"maxusers" parameter, but I don't recall what it was."

Ale ten to resil na HPUX.

Pokud to nepomuze, pak bych zkusil neco udelat s (op)lock parametrama na
dany share (nemate v logu pred touto radkou nejake hlasky ohledne
problemech s oplock? Jestli jo, pak by to mohl byt problem nevychovanych
klientu, i kdyz zakus cele samby by to nemelo zpusobit - co presne
myslite tim zakusem? Neda se pristoupit z win klientu? a co smbclient
...), pripadne bych podezrival corrupted tdb file (podobnou pricinu a
reseni rm .tdb jsem cetl v nejakem howto, asi). Tehle tdb file (po
zaloze) by se myslim dal bez problemu smaznout.

Jinak je v Sambe utilita tdbackup
(http://us2.samba.org/samba/ftp/cvs_current/docs/htmldocs/tdbbackup.8.html),

a ta je schopna zkontrolovat ok stav tdb souboru.

Tahle hlaska je generovana z tdb.c, dival jsem se tam , ale nic
nevycetl. Mimo kontext z toho asi nic moc k vycteni neni, no pro pripad
ze by to cetl nejaky C programmer, je to tady:
http://cvs.samba.org/cgi-bin/cvsweb/~checkout~/samba/source/tdb/tdb.c?rev=1.127&content-type=text/plain

Dan

P.S. Uz jsem to posilal vcera, ale do konf. se to nejak nedostalo.