EU smernica o softwarovych patentoch

Čtvrtek Září 25 01:02:02 CEST 2003

Cauko,

neviem, ci ste si vsimli, ale dnes (no vcera) sa hlasovalo o tej
problematickej smernici. Kupodivu vsetky tie demonstracie a lobovanie mali
efekt, a navrh bol vyrazne pozmeneny. Odhlasovana forma, pokial ju dobre
interpretujem (IANAL) viacmenej vylucuje moznost, ze software samotny moze
porusit patent. Obzvlast su vylucene oblasti, kde software robi len konverziu,
prenost a zobrazovanie dat (neda sa patentovat), alebo pokial ma niekto za
ciel vytvorenie kompatibility (vlastnik patentu ho potom nema pravo
vynucovat). Explicitne je vylucene aj patentovanie algoritmov samotnych. Ono
vlastne to ziadne softwarove patenty nie su, len "computer implemented
inventions".

.sk a .cz sa to tyka pochopitelne tiez, od maja budeme v EU a nase parlamenty
tuto smernicu budu musiet implementovat.

Som normalne prijemne prekvapeny, ako to dopadlo. Este s tym musi nejaka
komisia nieco spravit a potom bude druhe citanie, takze este nie je vsetko za
nami, ale konecne nejake pozitivne spravy.

A samozrejme vdaka vsetkym, ktori pomohli :-).

S pozdravom,

            Give a man a fish and you feed him for a day;
     teach him to use the Net and he won't bother you for weeks.