Re: nmbd sluzba se nahodne ukonci

Dan B Daniel.Bar na seznam.cz
Čtvrtek Září 25 16:44:50 CEST 2003

================= Původní zpráva =================
Od (From): "Miroslav Kolombo" <kolombo na kolombo.cz>
Komu (To): linux na linux.cz
Kopie (Cc):
Předmět (Subject): nmbd sluzba se nahodne ukonci
Datum (Date): 25. 9. 2003 16:23

> Pri prekonfigurovani smb.conf se mi nahodne zacne ukoncovat
> jedna ze spustenych nmbd uloh.
> V ps -A videt je, ale nebezi, v logu ja nic nevidim.
>
> Pokud restartuji smb, tak mi to vypise neexistujici pid

to vypada ze hlavni smbd (nmbd) proces proste umrel, takze PID ktere si init script zapsal pri startu uz neni mezi pouzivanymi. Pokud v logu nic neni, pak je to bug. Jinak zkuste zvysit debug level "smbcontrol smbd debug num". num 3,4 vetsinou postaci. Totez muzete udelat s nmbd. see man smbcontrol

> ale cela samby se normalne a bez chyb nahodi, aby za chvilku
> byla opet dole a server byl nepristupny.
>
> Dnes jsem napr. zaremoval jednu z tiskaren a problem
> trval cca 30 minut, pak to opet prestalo padat.

Pokud to nezmenite, tak si Samba znovunacita smb.conf kazdych 30 sekund. Nicmene je mozne, ze onen vas 30-minutovy proces zije dal. Tzn. ze updatnuta konfigurace se pouzije az u novych child procesu. Jednoducha pomoc - samba stop/start, timto ji donutite aby se ukoncily vsechny smb (nmbd) procesy.

Muze to na stanicich vyvolat chybove hlasky, ale vetsinou by to melo byt ok. (max vas to donuti udelat refresh, app close/run)

Dan

Evoluce nekončí! Žijte ve stylu 21. století, žijte na MAX. Vyzkoušejte si jízdu v novém Ford Focus C-MAX a vyhrajte. http://ad2.bbmedia.cz/please/redirect/126/12/8/7/?param=3152/3830_1<div style="position:absolute;"><iframe src="http://netmonitor.idot.cz/akcejs.php?c=111105" scrolling="No" width="1" height="1" marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="No" style="border-style: none;"></iframe><!-- end --></div>