rozdeleni souboru

Čtvrtek Září 25 20:00:46 CEST 2003

On Thu, 25 Sep 2003, Petr Simek wrote:

> FILENAME="inbox-cutted-"

Pro informaci: cut je nepravidelne sloveso, jehoz minuly a trpny tvar je
prekvapive take cut.

>     if echo "$LINE" | grep "^From " > /dev/null ; then

Tohle lze s vyhodou nahradit prikazem case a tim se usetri volani
externiho programu. Kdyz by se to jeste zkombinovalo s tim, ze by se
provadelo neco jako "exec > $FILENAME-$FILENUM" a echo "$LINE" by se
provadelo uz bez presmerovani a COUNTLINE inkrementovalo pomoci
interni konstrukce ($[] nebo $(())...bash umi obe, ale jen jedna je
v POSIXovem shellu), tak by to mohlo byt i celkem rychle. A kdyz se za
read prida -r, tak to jeste navic nebude kriplit radky koncici
backslashem. :)

Osobne bych ale stejne doporucil to spis naprogramovat v necem jinem nez
v shellu. S tim formailem by to asi slo taky, ale neni to uplne presne
ono.

On Thu, 25 Sep 2003, Zdenek Mazanec wrote:

> Ta obludnost muze snadno vzniknout tak, ze si uzivatel (treba ja)
> forwarduje postu jeste na zalozni ucet, kde jen lezi a roste. Jednou za
> cas (typicky kdyz dochazi misto na /var) se gzipne a odarchivuje. Delam to
> tak proto, ze se pak nemusim hadat o to, zda mail prisel a ja ho
> nezodpovedne/nahodou smaznul.. staci se podivat do archivu. Cinim tak
> ovsem pouze vyjimecne a tak mi prace se soubory ~1G nevadi. Tohle muze byt
> podobny pripad.

Ovsem v takovem pripade asi nebude moc duvodu to rozdelovat na male
kousky, ne? :)

On Thu, 25 Sep 2003 volesak na aristia.cz wrote:

> Abych Vasi diskusi osvezil informacemi jak takovy mailbox muze vzniknout:
> slecna, ktera pristupuje pomoci IMAPu pracuje v organizaci, ktera proste
> potrebuje prenaset velice objemne prilohy (dokumentace, atd.)

Hlavne jestli jsou take ochotni nest dodatecne naklady vznikajici tim, ze
elektronickou postu pouzivaji na neco, na co neni stavena (totiz na prenos
velkych souboru).

> Bohuzel nema ani tuseni (a je jich tam vice) ze jsou urcite limity
> [...]

To jsou uzivatele: zapnout pocitac, vypnout mozek (*). Zkuste se ji
zeptat, na jak dlouho odhaduje provozuschopnost sve "papirove-postovni"
schranky, pokud v ni bude nechavat lezet vsechnu dorucenou postu.

(*) Tedy jeden kolega tvrdi, ze neni pravda, ze uzivatele vypinaji mozek
pri zapnuti pocitace...protoze uzivatele pry maji mozek vypnuty porad.

> Nerad bych se prel, ale takovych lidi je spousta, udelem nekterych z nas je
> jim pomahat.

Jsem rad, ze jsem v minulem zivote neprovedl nic tak strasneho, aby
podobny udel potkal mne. Ovsem vzhledem k tomu, ze neco takoveho musi byt
za trest, tak se nesmite zlobit, kdyz se zadost o pomoc nesetka se zrovna
vstricnou reakci. Je to soucast toho trestu. ;)