Barevné schéma, barevný složky na monitoru

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Září 26 02:25:29 CEST 2003

On Fri, Sep 26, 2003 at 12:59:10AM +0200, Oak wrote:

> Nevím jestli jsem to dobře pochopil, ale oba monitory jsou digitálně (jeden
> tlačítky, druhý skrz OSD) ovládané a ani zezadu nejsou žádné další volítka,
> určitě ne RGB. Kuchat ten monitor nechci, jede jinak dobře. Rozladění není

U naprosté většiny novějších monitorů je možné nastavit teplotu barev. Možná
se to bude jmenovat malinko jinak (white balance, color settings apod.).
Zkuste se podívat, jestli v menu takovou položku nemáte. Měly by tam být
minimálně možnosti 6500 K (denní světlo) a 9300 K (umělé světlo), případně
nějaké další pevné teploty. Některé monitory umožňují i uživatelské režimy,
kdy se dá doladit teplota barev na konkrétní hodnotu.

> nijak katastrofický, ale rozdíl odstínů je naprosto zřetelný a tomi vadí,
> poněvadž pracuju s grafikou a někdy musím dodržovat přesný barvy... Tedy
> proto hledám SW řešení.

S podporou color managementu je to zatím v Linuxu špatné. To je také důvod,
proč profesionální grafici této platformě zatím nepřišli na chuť a raději dál
trpí u Maců nebo dokonce u Windows. :-)

                                                               Michal Kubeček