operation permited - castecne vyreseno

Pondělí Září 29 10:39:34 CEST 2003

On Mon, 29 Sep 2003, Petr Vileta wrote:

> Tak jsem zjistil, ze kdyz pri prenosu souboru vypnu "Preserve timestamp",
> tak to projde a soubor skutecne prepisu (zmeni se napriklad velikost).

Aha. Takze zapis funguje. Problem je s prenastavenim casu.

Ovsem to je potiz, protoze zmena (via utime() resp. utimes()) ma byt podle
standardu povolena pouze v pripade, ze
1. efektivni vlastnik procesu je zaroven vlastnik souboru,
2. proces ma zvlastni privilegia.
Coz tedy neni ani v jednom pripade splneno.

Kdyz budete mit zapisova prava do adresare, tak toho lze docilit zpusobem,
ktery uz jsem zminoval (i kdyz nespravne jako moznou pricinu problemu):
soubor zkopirujete pod novym (docasnym) jmenem, vsechno mu nastavite dle
libosti a nakonec ho prejmenujete a nahradite puvodni soubor. Nevim, jak
to udelate s WinSCP, ale rsync by to resil. ;)

Nebo si muzete hacknout kernel (inode_change_ok() ve fs/attr.c).

On Sun, 28 Sep 2003, Petr Vileta wrote:

> Jinak k tomu FTP, ono to vlastne neni FTP, to jsem napsal pro
> zjednoduseni dotazu. Ja to prenasim pomoci WinSCP2. Pokud to ma
> podstatny vliv na odpoved, tak se dodatecne omlouvam. Myslel jsem, ze
> to je v podstate jedno.

Vite, co se rika: jeden myslel... Nejenze to podstatny vliv na odpoved
muze mit, ale pravdepodobne i ma. Kdyz tomu problemu nerozumite, tak je
dost odvazne predpokladat, ze dokazete odhadnout, od ceho lze abstrahovat
a od ceho nikoli. A kdyz na odstraneni nejakych informaci ani neupozornite
a jeste je nahradite jinymi, tak to uz hranici s drzosti (*).

(*) Mozna jsem naivni, ale povazuji za elementarni slusnost to, ze kdyz od
nekoho chci laskavost (napr. radu na konferenci), tak se tomu dotycnemu
budu snazit maximalne provedeni te laskavosti usnadnit (napr. poskytnutim
pokud mozno vsech relevantnich podkladu) a uz vubec mu nebudu hazet klacky
pod nohy (napr. poskytovanim zavadejicich informaci, byt ve snaze problem
"zjednodusit").