Slabý výkon disku

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Září 29 11:11:35 CEST 2003

Dobry den,

>      Dobrá den,
>
>      pořídil jsem si nový disk v naději, že se mi trošku zrychlí počítač.
> Zrychlení se však nedostavilo v očekávané míře. Disk je Seagate 80GB, 7200
> ot/min, 2MB cache, UDMA 133. Řadič je z chipsetu Intel 440BX.
>      Dá se nákupem vhodného řadiče dosáhnout podstatnějšího zrychlení
> diskových operací. Pokud ano, jaký typ doporučujete?

No, spis by byl relevantni vypis hdparm -i /dev/hd?

Tam byste nasel napr toto:

 UDMA modes: udma0 udma1 udma2 udma3 udma4 *udma5

Jenze byste mel hvezdicku asi u udma2 nebo udma3. Pak by to
chtelo provest:

hdparm -X69 /dev/hda

X69: udma5
X68: udma4

Ale obavam se, ze BX radic zarve, ze vyssi mody DMA nejsou
podporovany.

Co se tyce radice: zkuste nahlidnout do kernelu, tam najdete
podporovane typy. A hlavne bych se dival na ty, ktere maji
podporu ve vanilla verzi kernelu: bez dodatecnych patchu.

Dival jsem se do jadra 2.6.0-test5: Je tam dost Promise typu,
taky jeden Tekram. Ale kouknete primo na oznaceni chipu, aby to
jiste chodilo.

Napr. jsem nasel: Promise Ultra133TX2, nejmenovany dodavatel,
ktery ma zacatek jmena jako nemecky vyrobce grafickych karet
a monitoru, velmi se podoba slovu "mir" a konec jmena tvori
anglicky nazev pro "sit", ho dodava za cenu okolo 1700 Kc vc.

Zdravi
Honza Marek