Pomaly disk

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Pondělí Září 29 17:59:29 CEST 2003

On Mon, Sep 29, 2003 at 09:58:05AM +0200, Jirka Kosina wrote:

> Podivejte se, v jakem DMA/PIO modu Vam ten disk bezi (hdparm -i). Pokud
> Vam to radic (a na nekterych VIA chipsetech tez Vase odvazna povaha)
> dovoli, muzete si zkusim pomoci hdparm -X<cislo> zkouset nastavovat lepsi
> DMA mody.

Jenom bych doplnil, že někdy není od věci zkoušet také horší UDMA módy.
Jednou jsem instaloval kombinaci disku a řadiče, který fungoval
znatelně rychleji v režimu UDMA/66 než UDMA/100.

Jednalo se o řadič Intel 82801BA a disk Seagate ST340016A.

--
/* Miroslav Petricek             mpetricek na uniscomp.cz
   UNIS COMPUTERS, spol. s r.o.  Systemovy inzenyr - UNIX