gtk1, mrtve klavesy a vlastni widget

Pátek Duben 2 00:19:18 CEST 2004

On Thu, 1 Apr 2004, Radek Cervinka wrote:

> V obou případech jsem psal velke C s hackem.
> Type R - uvolneni, P - stisk.
>
> Jo a na co je tam to "ISO_Prev_Group"?

Mate kvantovou klavesnici a Shift interferuje sam se sebou. :)

No, dosti legrace...zrejme mate nastaveno prepinani rozlozeni klaves
*uvnitr XKB* pomoci obou shiftu. Kdyz zmacknete libovolny shift, tak se
zmeni "shift state". Kdyz se ten shift uvolni, tak ma ta udalost shift
state vznikly jejim zmacknutim, cili vzdycky se uvolnuje "shiftovany
shift". A "shiftovany shift" prepina rozlozeni klaves.

> gtkentry:
>
> E: Type= P, KeyVal= 0xFFE1 (65505) "Shift_L"
> E: Type= R, KeyVal= 0xFE5A (65114) "dead_caron"
> E: Type= P, KeyVal= 0x1C8 (456) "Ccaron"
> zde dostaneme korektni hodnotu pro velke Č
> E: Type= R, KeyVal= 0x43 (67) "C"
> E: Type= R, KeyVal= 0xFE0A (65034) "ISO_Prev_Group"

Tady spravne zmizi zmacknuti mrtveho hacku, zrejme ho pohlti vstupni
metoda skrz XFilterEvent().

> nas widged:
>
> E: Type= P, KeyVal= 0xFFE1 (65505) "Shift_L"
> E: Type= P, KeyVal= 0xFE5A (65114) "dead_caron"
> zde dostaneme +
> E: Type= R, KeyVal= 0xFE5A (65114) "dead_caron"

Tady hacek neni pohlcen a navic je interpretovan jako plus.
To je zjevny rozpor. Kdo tyhle hlasky vypisuje? Co to dela s klavesami,
na kterych jsou ceske znaky i bez mrtve klavesy? Urcite mate "cz_qwerty" a
neco jako "us:cz_qwerty"...mozna ze se snazi byt chytrejsi nez Xlib a jsou
zmateni z toho, ze transformace keycodu na keysym je vicerozmerna.