Rozšířená práva na filesystemu

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Úterý Duben 6 11:47:17 CEST 2004

On Tue, 6 Apr 2004, Jiří Volf wrote:

> potřebuji na jednom adresáři A zajistit, aby veškeré nově vzniklé
> soubory či podadresáře v tomto adresáři A měli stejného vlastníka jako
> samotný adresář A.

Tohle AFAIK zadnym beznym zpusobem v Linuxu nejde. Budete se muset
spokojit s groupou pres sgid bit, ale pocitejte s tim, ze ani toto nelze
vynutit (napr. uzivatel, co soubor vytvari, musi v te groupe byt a jako
takovy pak ma moznost tu groupu zmenit na libovolnou jinou, ktere je
clenem).

> Mimochodem, možná blbá otázka, ale jaký význam má SUID na adresáři?

Co ja vim, tak zadny, a nikdy ani zadny nemel. Ani si nevybavuju, ze by se
k necemu pouzival na jinych Unixech.

-- Honza Houstek