Rozšířená práva na filesystemu

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Duben 6 14:28:07 CEST 2004

On Tue, 6 Apr 2004, Jiří Volf wrote:

> potřebuji na jednom adresáři A zajistit, aby veškeré nově vzniklé
> soubory či podadresáře v tomto adresáři A měli stejného vlastníka jako
> samotný adresář A. Napadlo mě použít princip jako u SGID, ale to
> nepracovalo. Jakým způsobem by toho šlo docílit?

Dobry den,

Sice jsem se kdysi zarekl, ze pro Vase pochybne vypady proti me osobe uz
nebudu odpovidat, ale uz to nejak vysumelo, tak to zase zkusim. :)

Zadnymi standardnimi prostredky toto v linuxu pokud vim zajistit nejde. S
potencialnim privlastnovanim souboru jinym uzivatelum je mnoho
potencialnich problemu, ktere jsou vyreseny tim, ze to proste nejde
(problemy jsou napriklad quoty, setuid bit na executable souborech, a
dalsi a dalsi).

Muzete si precist napriklad celkem poucnou debatu, ktera se pred nejakou
dobou vedla v linux-kernel mailinglistu,
http://www.ussg.iu.edu/hypermail/linux/kernel/0205.2/0406.html

> Mimochodem, možná blbá otázka, ale jaký význam má SUID na adresáři?

Pokud vim tak zadny.

--
JiKos.