Linear LVM2 a vypadek jednoho disku

Jiri Pidrman jpidrman na volny.cz
Úterý Duben 6 14:26:04 CEST 2004

> Jedno trosku vetsi LVM provozuju, ale vypadky jsem zatim prilis
> neresil (protoze je postaveny nad nekolika HW RAID5). Ale kdyz to beru
> logicky, tak nad nim mate nejakej ten filesystem. No a co udela
> filesystem, kdyz mu z prostredka seberete treba tretinu dat (pokud je
> to z trech disku)? Pravdepodobne to moc dobre rozdejchavat nebude.
> Nejakej ten ext2/3 by snad nejaky data zachranil, ale chytrejsi (a
> slozitejsi) filesystemy jako JFS, XFS nebo RaiserFS by se celkem dobre
> zhroutily...

Ano, je to presne tak. Pokud mate filesystem pres vice disku a  chcete byt
chranen pred vypadkem disku, musite pouzit redundanci dat, to znamena bud
mirror nebo raid5 (nebo jiny raid).
Prestoze pri vypadku casti dat z filesystemu muze byt teoreticka moznost
zbytek dat zachranit, nemyslim si, ze je v Cechach mnoho lidi, kteri by to
dokazali.

JiPi