Linear LVM2 a vypadek jednoho disku

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Duben 6 14:30:08 CEST 2004

> Zdravim,
>
> chtel bych ze 4 disku udelat linear logical volume.
> Aby si useri meli kam ukladat mp3-ky.

To jste na ne nejak moc hodny :)

> Mate s tim prakticky zkusenosti, jak je to v pripade
> poruchy jednoho disku?

IMHO stejne jako v pripade RAIDO -> kaput

> Predpokladal jsem, ze nebude problem odstavit vadny
> disk, nahradit ho novym, "nejak nahodit" volume
> a chybejici data doplnit ze zalohy.

A co takhle RAID5 ? Pokud pouzijete 4 disky, upotrebite "jen"
3/4 jejich celkove kapacity, ale v pripade vypadku jednoho disku
ho muzete nahradit jinym  a nechat pole at si udela rekonstrukci
-> bylo by to bez problemu a bez nutnosti obnovy ze zalohy.

Ale i v tomto pripade by IMHO bylo vhodne pouzit LVM.
Priklad : pouzijete 4x 40 GB disk. Udelate ne nich tedy partisny
40 GB a ty spojite pomoci RAID5. Pokud budete casem chtit udelat
upg, vymenite postupne tyoy 40-ky za 80-ky a na nich bude opet
40 GB partisna. Az bude mit vymenene vsecny, udelate si na
zbytcish dalsi 40 GB partisny, ty opet spojite pomoci RAID5 a
pridate k LVM. Takto se da pokracovat docela dlouho ...

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s