mars-nwe a trustees

arpanet na post.cz arpanet na post.cz
Úterý Duben 6 17:54:47 CEST 2004

> Zdravim.
> Ma tu niekto skusenosti s aplikovanim trustees v mars-nwe a mohol by sa o
> ne so mnou trosku podelit ? Podla popisu su trustees nadstavba nad unixove
> prava t.j. platia aj unixovske aj novelovske. Preto odporucaju nastavovat
> prava 711 a 600 a novelacky si ich menit. Lenze mne to nefunguje. Nahodim
> si v novelli vsetky prava, ale aj tak mi to nedovoli ako userovi zapisovat
> do adresa (v unixe je vlastnik root s pravami 755). Takisto cez filer si
> neviem zmenit vlastnika. Jednoducho to natukam a nic, v unixe sa vlastnik
> [...]

uz se moc nepamatuju .... ale provozoval jsem to tak ze jsem udelal
volume v config a pak uz jsem tam data cpal mazal a menil jen pres
mars .... tusim jsou ta prava ulozena v externich souborech ... a
nedokazal jsem s nima hybat z obou stran (unix a mars ... ) navic
ja mel jenom supervisora=roota a asi 5 nw-jmen  namapovanejch na ruzny username ... uzivatelu v jedny grupe .. tekze na skupinu nevim .. na usera to fungovalo ... vcetne oblibeneho novellovskeho Shareable
 atributu -)))  ...

.... pri zalohovani mars pro jistotu celej down .... zazalohovat mrtvej stav a po obnove to bylo v poradku ... viim ze byla komplikace kdyz
jsem pohnul souborem ze strany linuxu ... (nejakej pridal, zmenil prava... mazani snasel vcelku dobre ... subektivne) ... ale to je jen
vzpominka ... takze bez zaruky ... nemam ted kde to odzkouset a delat znova mars se mi nechce ....

hezky den preji