Proc bezi dva procesy init v single user

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Středa Duben 7 12:29:48 CEST 2004

On Wed, 7 Apr 2004 Milan.Lansky na logicacmg.com wrote:

> [...]

Je to trochu, podle mne zbytecny, zmatek. Daji se o tomto tematu jiste
dohledat v archivech ruznych mailinglistu debaty, ze kterych plyne, ze je
to takove cele podezrele a nikdo poradne nevi proc to je tak jak to je :)

Jak tomu rozumim ja je, ze runlevel 1 je jeden z "obycejnych" runlevelu,
do nejz kdyz se system prepne, je konzultovana /etc/inittab a deje se vse
tak jak ma podle standardniho scenare (spusti se S a K skripty (predevsim
samozrejme K, ktere pozabijeji skoro vse co se v systemu hybe)). Navic,
kdyz clovek chce do runlevelu 1 primo bootovat, musi /etc/inittab
existovat a mit jakz-takz spravny format - narozdil od runlevelu S, do
ktereho lze nabootovat i kdyz je /etc/inittab v nejakem zalostnem stavu.

Administratorum se take kdysi nelibilo, ze single user mode se nepta na
heslo, proto se na nekterych Unixech pri prepnuti do runlevelu S system
pta na heslo a runlevel 1 se do runlevelu S na konci prepina.

Suma sumarum: prepinani do runlevelu 1 znamena zabiti vseho co bezi a pak
prenuti do "S"ingle user mode, at to znamena cokoliv.

Coze? Proboha.

--
JiKos.