Re: Xfree - překreslování oken při přepnutí na jinou plochu

Středa Duben 7 15:42:34 CEST 2004

On Fri, 2 Apr 2004, Jaroslav Lukesh wrote:

> na mistni, pustim si wfcmgr...

To tedy musi byt pekne blbe naprogramovane. Program tohoto razeni by mel u
sebe (at uz sam v sobe nebo v pixmape na serveru) drzet obsah okna a
prekreslovat to z nej a neposilat prekreslovaci pozadavky dal...

> Nejhorsi je kdyz na neco kliknete mysi a myslite si ze kdyz neco
> zmacknete na klavesnici, ze ty klavesnice prijde ve spravnem poradi.
> Omyl, napred to udela to co jste pomackal na klavesnici a pak teprve
> zacne reflektovat tu mys :-(

Tak to musi byt nejaky zmatek uvnitr ICA.

> Aha, tak to jsem se dival do jineho, nwtusil jsem vazbu tech ciesel.

XFree86 :N  vytvari log /var/log/XFree86.N.log

> Pustim si 2 konquerory - jeden jako domecek, druhy jako kouli. Domecek
> pretahuji rychle pres tu mandrakovskou home page a ono to dela stopu.

To, ze se to v X serveru povoli, jeste neznamena, ze se to bude pouzivat.
Jak uz jsem rikal, tak si to jeste musi vyzadat klient (nebo to musi byt
"intervence shury" treba od window manageru).

> Ale zase... ono to dela i v gnome. Takze to bude tema Xama. Otazkou ale
> je, kde neco takoveho muze jeste byt schovane?
>
> Vadnou binarkou to asi nebude, nebot od te doby jsem uz i udelal update
> Xu (i KDE) z mandrakovskeho update. Tak yjsem si nainstaloval 3D ovladac
> k nvidii (tuxracer misto 0,5 fps ted ma 80) ale k nicemu mi to bylo.
>
> Zacalo mi to delat (jak jinak) po vypnuti a zapnuti kdyz jsem potreboval
> vypnout hlavni jistic. Byla by mozna pricina hw konflikt? [...]

HW problem by mohl zpomalovat kresleni do videopameti. Ale nezpusoboval by
dlouhe prodlevy v ICA klientovi...resp. pokud ano, tak by to musela byt
dost tezka zavada.

On Fri, 2 Apr 2004, Tomáš Janoušek wrote:

> Mohl bych se zeptat jestli se nekfy nekomu povedlo pouzit LBX pres SSH
> forwarding X? Na googlu jsem nasel jen zpravy od lidi kterym to pres SSH
> nejde. At pridavam do xauth co pridavam, stale to pise connection to X
> refused by server.

LBX multiplexuje spojeni od koncovych klientu skrz jedno spojeni od
lbxproxy. Problem je, ze cookie spoofing si cookies, co chodi uvnitr toho
multiplexu nevsima, takze je potreba, aby ti koncovi klienti pouzivali
skutecnou cookie. Cili neco jako:

(xyz) $ xauth list $DISPLAY
xyz/unix:0	MIT-MAGIC-COOKIE-1	12345...
(xyz) $ slogin abc
(abc) $ lbxproxy :66
(abc) $ DISPLAY=:66
(abc) $ xauth add $DISPLAY MIT-MAGIC-COOKIE-1 12345..
(abc) $ program

Transportem skutecne cookie na stroj "abc" samozrejme zvysuje bezpecnostni
rizika. Dlouhodobe reseni by spocivalo v tom, ze by (Open)SSH umelo LBX a
provadelo cookie spoofing i uvnitr multiplexovanych spojeni (zaroven by
server mohl umet automaticky spustit lbxproxy a nastavit cookies).
Hlasi se nejaci dobrovolnici? ;)

On Fri, 2 Apr 2004, Ing. Pavel Janousek wrote:

> 	Ja se bez muceni priznam, ze nevim, co je LBX a vedomky jsem ho
> nikdy nepouzil, nabidnu Vam vsak odzkousenou variantu - existoval
> projekt XDCP nebo nejak podobne - "X-Window differential compression
> protocol", ktery mi na velmi "kvalitnich" linkach okolo 2-3kbps ve sve

Ta zkratka je dxpc = Differential X Protocol Compressor.