OT: Automatické vypnutí lokálního serveru

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Středa Duben 14 12:36:41 CEST 2004

Jiří Němec napsal(a):
> Přeji pěkný den,
>
> měl bych jednu hypotetickou otázku, je možno vytvořit automatický
> skript, který při vypnutí Windows stanice vypne i linux server v lokální
> síti? Běží tam debian, přístup mám přes ssh.
>
> Asi to nepůjde, ale chci se zeptat. Díky za jakékoli nápady.

Mě napadlo ještě jedno řešení, pokud ve Windows máte zapnuté sdílení a
nic nezdílíte tak Windows posílají broadcast pakety a pokud tam máte
pouze huby směrem k serveru tak stačí sledovat zda přicházejí broadcast
pakety od windowsů a pokud přestanou chodit tak aby se linux třeba po 15
minutách vypnul.

Můžeme to skombinovat třeba ještě s normálními pakety které přistupují
na server aby se nám náhodou nevypl.

|    ICQ    179223500                    |