Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Čtvrtek Duben 15 15:10:15 CEST 2004

On Thu, 15 Apr 2004, jAHu wrote:

> ja si myslim ze vyber distribucie musi byt taky aby v prvom rade
> administratorovi ulahcovala spravu systemu. teda je dolezity, pre
> skuseneho administratora, aj pre menej skuseneho.
>
> na server by som distribucie fedora, mdk nepouzil. predsalen ich
> primarne urcenie je na desktop. skor by som sa orientoval na debian,
> gentoo (ano verte na serveri je super :).

Zrovna gentoo na serveru prilis ulehceni spravy nepomuze. Protoze
nepracuje stylem release -- opravy -- release, ale spojite updatuje na
nove verze, mate v podstate dve moznosti

- Spojite updatovat a resit vsechny probelmy s tim spojene (restarty
sluzeb, upravy konfigurace na nove verze apod., casto to je primocare,
obcas taky ne). Tohle prinasi oproti jinym distribucim hrozne moc prace,
zejmena, kdyz mate tech stroju vice.

- Zmrazit baliky a updatovat jen je-li to nutne. Tohle zase vyzaduje
peclive sledovat situaci a zjistovat, co a kdy je tedy nutne opravit (i
kdyz ted udajne v Gentoo pribyla nejaka moznost delat jen security
updaty). Proti distribucim, ktere takto funguji "by design", to ale porad
neni ono a navic se tak vzdalite od mainstreamu a lze pak ocekavat vice
problemu, nez by bylo s normalne updatovanym gentoo.

Proti Gentoo na serveru nic nemam, ale je treba pocitat s tim, ze (ma-li
to clovek delat zodpovedne), da to docela hodne prace. Castecne se to
kompenzuje v pripade, ze tam chcete mit nejakou hodne nestandardni vec,
flexibilita Gentoo oproti binarnim distribucim je znat.

-- Honza Houstek