Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Michal Weinfurtner weinfurt na karneval.cz
Čtvrtek Duben 15 16:14:19 CEST 2004

Trustix - ted nevychazim ze zkusenosti ale z informaci na webu, se snazi
byt distribuci specialne pro servery. Tedy neobsahuje zadne X prostredi
a distributor se zameruje puze na serverove vyuzitelne aplikace. Tak to
je argument proc tuto distribuci na server ano. Je tu nekolik
prispevovatelu kteri to odzkouseli a doporucuji i na zaklade zkusenosti.
Tato distribuce vychazi z RH 7.3 tusim.

To, ale vubec neni argument proc Debian ne. Debian je jiste take vhodny
na server, stejne jako i Fedora. Je treba se ale podivat prave na
updatovaci politiku a tu ma Fedora proste takovou jakou ma a proto si
myslim, ze na server je vhodnejsi pouzit Trustix, Slack nebo Debian. Z
techto je vylozene na servery orientovana distribuce Trustix. Navic
Trustix se chlubi tim, ze maji uptodate i instalacni media, takze po
instalaci neni treba stahovat prilis mnoho updatu, ale to asi neni
zrovna rozhodujici vyhoda.

Kazdopadne mne u Trustixu zarazilo, ze nezarazuji zadne bezpecnostni
nadstavby. Cetl jsem sice duvody, zatim jen ve spechu, ale nejak mne
nepresvedcili. Pokud bychom to hodnotili z tohoto hlediska, tak asi
zatim vede Gentoo. Ti se temito vecmi zabyvaji pomerne zhusta.

M.