Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Neděle Duben 18 23:25:47 CEST 2004

On Sun, 18 Apr 2004, Jan Kubik wrote:

> pan Volkerding jasnozrive videl, ze situace dojde k bodu, kdy bude skoro
> vsechno od vseho zavisle a proto se temto nesmysum vzdy branil. Ta
> situace dnes nastala a my intuitivne pocitujeme obdiv k nekomu, kdo nas
> obycejne lidi svou predvidavosti dalece prevysuje.

Ja tedy v Debianu nemam pocit, ze by "vsechno zaviselo na vsem". Tedy
minimalne mi mutt nezavisi na postfixu, jak je tomu napr. v MDK 10.0 <g>.

Prectete si napr. Ianuv clanek o tom, jak by dle mej mely vypadat linuxove
distribuce http://www.newsforge.com/technology/04/02/25/1548203.shtml.

Jinak v krajnim pripade, kdy se nejake obzvlast zakerene zavislosti
potrebujete zbavit, nic vam nebrani vzit patricny zdrojovy balik a s
patricnou upravou ho rekompilovat. Plati pro libovolnou distribuci.

Problem se zavislostmi Slackware resi tak, ze ho neresi. Coz ovsem neni
reseni! Mam-li program instalovany z binarniho balicku, ktery ke sve
funkci potrebuje knihovnu X, tak jediny rozdil mezi Slackem a
distribucemi pouzivajicimi nejaky balickovaci system je ten, ze Slack mi
umozni zcela konzistentne odstranit knihovnu X. Ze pak program nebude, to
uz ale nikomu asi nevadi.

Jak to resit ukazuje napr. gentoo, ovsem tento pristup prinasi zase sve
specificke problemy.

> neni treba nic objasnovat. Je treba si vyhrnout rukavy a na bazi
> slackware udelat konecne tu poradnou distribuci

Cimz mimojine priznavate, ze soucasny Slackware ma od poradne distribuce
daleko :-)

-- Honza Houstek