Migrace pošty z MS Exchange 5.5 do SUSE Postfix (imap CYRUS)

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Úterý Duben 20 12:30:04 CEST 2004

Dne Tue, Apr 20, 2004 at 12:21:21PM +0200, Ivo Panacek napsal:

> uzivatel ma svuj top-level adresar (napr. /var/spool/imap/p/user/pepik)
> a v nem jsou podadresare pro jeho subfoldery, ovsem diakritika
> je zakodovana takovym trosku zmrsenym utf7 (jsou na to knihovny).
> A kazdy e-mail je tam jako extra soubor se jmenem tvaru 175.
> (= cislo s teckou na konci!).
>
> Pokud tuto strukturu nejak (= jakkoliv) vyrobite, uz cyrus uz ma nastroje,
> jak to dostat do svych tabulek.

To je ale hrozne slozite, existuji programky jako treba mbxcopy, ktere
kopiruji postu mezi imap servery a umi zachovat flagy jako precteno
odpovezeno a podobne, ktere pri pretahani zprav po souborech a naslednym
reconstruct ztratite. Samozrejme se zachovaji datumy.

Problem je spise s temi metadaty. Kolega nepise, jestli se rozhodli pro
Toltec a nebo Insinght (pripadne neco jineho), ale u obou to znamena
pretahat kontakty a kalendare rucne.

A pozor na vec, je nutne to tahat pres zalohu, tedy zalohovat mailbox,
odstranit exchange ucet a potom obnovit do imap serveru. Kdysi jsem to
udelal za behu exchange, prepnul jsem jen vychozi ucet a exchange mi do te
imapove slozky nalila kus kontaktu sama. Vysledkem bylo, ze jsem jich tam
mel v 1000 asi 250 dvakrat, coz byl fakt zazitek mazat, zvlast kdyz to
udelala asi po dvou hodinach a to uz se mi zatracene nechtelo obnovit
vsechno ze zalohy a zacit migraci znova.

zdravim
dan