Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Úterý Duben 20 17:28:37 CEST 2004

> Jasne, jenze to tak v realu neni. Navic to byla reakce na moji oblibenou
> hlasku 'ukaz mi alespon jeden ze' kterou fakt myluju...

V debianu narazim na problemy se zavislostmi jen _velmi_ malo casto, vzdy
je dokazu v ramci balickovaciho systemu vyresit a situaci, ze by tam
nejaka zavislost byla nepravem uz ani nepamatuju.

> NC... viz. zbytek puvodniho mailu. Kdyz ji nechapes tak se ji ani nesnaz
> pochopit a proste to nekomentuj :-)

Snazil jsem se jen upozornit na to, ze Slackware ten problem neresi. Resp.
resi ho tim, ze ho neresi, coz pro nekoho je reseni (jeho uzivatele) a pro
nekoho ne (zbytek sveta).

Pokud balik ve Slackware vyzaduje XY a ja to v systemu konzistentne nemam,
tak mi ten program take konzistentne nebude fungovat. Pokud funguje i bez
XY, tak na XY zjevne nezavisi, a pokud takovouto zavislost ma balicek

> Neobhajuji ani jedno ani druhe, ale vadi me neustale hadani se o
> distrech a podsouvani proc je ten ktery system lepsi. btw. take se
> neptam 'Nechapu euforii zbytku sveta ze systemu se zavislostmi' ...

No ja se jen snazim upozornit, ze zavislosti existuji i ve Slackware a
principielne tam neni zadny rozdil. Jen jeden system je vynucuje (coz
prinasi problemy zejmena v pripade, ze jsou tam nejake zavislosti
nesmyslne) a jiny je nevynucuje (coz prinasi zase jine problemy).

Principielne jiny pohled na zavislosti prinasi treba Gentoo, ale rozhodne
ne Slack.

> PS: Osobne nastesti gentoo nepotrebuji a ani nehodlam tak me do nej nenut ;-)

Nevsiml jsem si, ze bych ti ho nutil. Nezacinas trochu kerslagerovatet? :-)

-- Honza Houstek