nafuknute kondenzatory

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Duben 21 11:49:46 CEST 2004

Ing. Pavel Janousek wrote:
> [...]

Abych se priznal, nevidel jsem jeste vetsi tantal nez 220uF. Ale mozna
se delaji...

Kdyz uz jsme u tantalu a ja minule nakousl "kapacitor" - hifisti, pozor!
Tantaly jsou idealni kondy pro vase hifi. Ale jeste lepsi jsou smd
keramicke 8-). Muzete utratit vyplatu a poskladat si z nich 1F
"kapacitor" a chlubit se :-D

> dnes... S MB, ktere jsem si kdy vybral/doporucil (pravda, nikdy to nebyl
> integrovany sunt za 2-3 litry) jsem nikdy nemel problem a to i po
> pretaktovani a nepretrzite dlouhodobe zatezi...

Elektrolyty maji zivotnost pri krajnich podminkach (tj. max. teplota,
max. napeti) 1000-5000 hodin, ty nejlepsi z bezne dostupnych maji 2000h.
Pak se u nich rapidne projevuji priznaky starnuti (snizeni kapacity,
zvyseni ESR, zvyseni ztrat v dielektriku...)

Nekde mam i vzorec pro vypocet zivotnosti kodu pri jinych podminkach.

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!