KOMERCE: Linuxove sluzby?

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Duben 21 14:01:49 CEST 2004


> I kdyz je dodavatel (povazuji to za samozrejme) pojisten, jak 
> muze byt vyse pojistneho kryti zavisla na vysi penale ze SLA, 
> kdyz nikdo nevi, jak dlouhy bude vypadek a tedy penale. 
> Dovedu-li to do extremu - vypadnou vsichni odberatele a i 
> kdyz odberatele budou okamzite hledat nahradni infrastrukturu 
> (v tu chvili je jedno, zda-li opet outsorcuji nebo nebudou 

tahate to do strasneho extremu. podla tohto extremistickeho pohladu 
by napriklad poistovne vobec nemohli fungovat, lebo co ak naraz
bude poistna udalost u vsetkych klientov. i ked sa poistovna poisti
u inej poistovne, v extremnom extreme sa zruti cely system.

nastastie, taketo extremy sa nestavaju. keby nastala globalna skaza
napriklad padom meteoritu, u vacsiny klientov by to pre poistovnu
nic neznamenalo, pretoze na pad meteoritu nie su poisteni.

rovnako outsourcing - garantovat funkcnost vsetkeho za akychkolvek
okolnosti proste nejde. zatial som vzdy videl uzatvarat servisne
zmluvy na presne vymedzene veci a pripady, nie na "vsetko co tu 
mate, pocnuc etkernet kablami, cez stare 286, az po mainframe". 
a ked je takato zmluva pozadovana, nemoze si ju brat na seba maly 
dodavatel, a ak si ju vezme, tak sa necuduje ze po prvom pruseri
zaplati penale a zbankrotuje.

pre mnoho firiem je proste outsourcing vhodny, lebo je lepsi, nez
vzdy zhanat nieceho znameho, ktory o pocitacoch nieco vie, po par dnoch 
pride, za 200 korun na hodinu nieco opravi a popri tom nieco rozvrta a 
pokazi. kontrahovat IT firmu ktora toto vie zabezpecit, hoc o nieco
drahsie,
je lepsie nez platit si obcasnych studentov. a pri malych a strednych
firmach
je to zaroven urcite lacnejsie, nez zamestnavat na IT vlastnych ludi.

p


Další informace o konferenci Linux