Vice domen na jednom serveru

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Duben 23 13:18:26 CEST 2004

On Thu, Apr 22, 2004 at 01:08:26PM +0200, lame007 wrote:
> Mam otazku,
>
> mam pc kde jsou nejaky hlavni stranky ve /var/www -> www.hlavnidomena.neco
> a chci mit dalsi stranky v /home/user -> www.druhadomena.neco
>
> DNS zaznamy budou vedeny jinde, jde mi o to co ja tam musim vse nastavit
> aby
> fungovaly obe ty domeny.
>
> Diky za radu.

Ahoj,

a chces mit ip based nebo name based virtualy? Jdou dve moznosti:
1. povesit na interface dve ip adresy a v httpd.conf uvest dva virtualy
   kazdy pro jinou ip
2. udelat jenom DNS zaznam www.druhadomena.neco, ovsem tady je dulezite
   zda-li budete mit prvni domenu "jirka.firma.cz" a druhou
   "franta.firma.cz". V tom pripade udelate CNAME. Jinak klasicky
   A-ckovy zaznam.

Hlavni odlisnosti poznate v pripade pouziti https a certifikatu. V
pripade name-based virtualu budete muset vygenerovat jeden certifikat
pro vsechny virtualy na danem IP bezici a kdyz jeden pribude/ubude
budete muset zadat certifikacni autoritu o certifikat znovu pro vsechny.

V pripade IP-based je ta sprava trosku pruznejsi, ale mit cely cecko
pro plejtvani na weby... Jsem zvedavy na nazory ostatnich.

-- Dalibor Straka