Vice domen na jednom serveru

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Duben 23 14:16:28 CEST 2004

On Fri, Apr 23, 2004 at 01:18:26PM +0200, Dalibor Straka wrote:

> 2. udelat jenom DNS zaznam www.druhadomena.neco, ovsem tady je dulezite
>    zda-li budete mit prvni domenu "jirka.firma.cz" a druhou
>    "franta.firma.cz". V tom pripade udelate CNAME. Jinak klasicky
>    A-ckovy zaznam.

To jsem nějak nepochopil. Mám-li dvě jména, která mají A záznamy se
stejnou IP adresou, potřebuji násobný PTR záznam. Nechci-li násobný
PTR záznam, mohu jedno z nich mít jako alias (CNAME záznam). To platí
pro jakákoli dvě doménová jména (nebo více). To, jestli jsou ty záznamy
ve stejném zónovém souboru, nehraje žádnou roli.

> V pripade IP-based je ta sprava trosku pruznejsi, ale mit cely cecko
> pro plejtvani na weby... Jsem zvedavy na nazory ostatnich.

K čemu celé céčko? Už dávno máte CIDR, takže můžete delegovat i kratší
rozsahy. Nehledě na to, že nemusíte dostat rozsah, můžete dostat i pár
jednotlivých adres.

                                                        Michal Kubeček