Vice domen na jednom serveru

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Duben 23 14:56:22 CEST 2004

On Fri, Apr 23, 2004 at 02:16:28PM +0200, Michal Kubecek wrote:
> On Fri, Apr 23, 2004 at 01:18:26PM +0200, Dalibor Straka wrote:
>
> To jsem nějak nepochopil. Mám-li dvě jména, která mají A záznamy se
> stejnou IP adresou, potřebuji násobný PTR záznam. Nechci-li násobný
> PTR záznam, mohu jedno z nich mít jako alias (CNAME záznam). To platí
> pro jakákoli dvě doménová jména (nebo více). To, jestli jsou ty záznamy
> ve stejném zónovém souboru, nehraje žádnou roli.

Hraje, cname musi byt v tom zonovem souboru ze ktereho domena pochazi.
Tedy pokud druha domena bude petr.dalibor.eu, CNAME musi byt uveden v
zonovem souboru domeny dalibor.eu a ne v tom kde mam svoji domenu, kam
to bude ukazovat. Osobne bych Ackovy zaznam nevolil.

> K čemu celé céčko? Už dávno máte CIDR, takže můžete delegovat i kratší
> rozsahy. Nehledě na to, že nemusíte dostat rozsah, můžete dostat i pár
> jednotlivých adres.

To bylo samozrejme nadnesene, ale CIDR vubec nesouvisi s poctem adres
pridelenych jednomu pocitaci.

-- Dalibor Straka