chyba disku

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Pátek Duben 23 16:46:52 CEST 2004

> Zdravim.
> Nieco take sa mi uz stalo a mozno si si odpovedal uz v subjecte - chyba
> disku.
> Este kedysi na staruckom RH mi "zaspaval" (citaj zaparkoval sa a uz sa
> do restartu nezobudil) disk a prejavovalo sa to zhruba tak ako si popisal.
> Takze, nedeje sa take nieco aj u teba?
Ja bych nejdriv otestoval ten disk nejakou firemni utilitou, pak bych zcela
urcite zakazal usinani disku a pro jistotu bych se jeste podival, zda si to
usinani neridi sam disk. Kdysi u Seagate se stavalo, ze bios i OS usinani
disku zakazaly, ale diskova elektronika si disk uspavala dal sama. Byl na to
nejaky SW od vyrobce, kde se primo do elektroniky disku udelal nejaky zasah,
nejaky bit se tam zmenil, aby to samo neusinalo a ridilo se to pouze pokyny
z IDE kabelu. Nejsnaze se to vyzkousi tak, ze se v biosu usnani disku
zakaze, nastartuje se PC a jeste behem bios-boot se to stopne pomoci Pause
klavesy. No a pak se proste ceka, jestli se disk sam uspi nebo ne.
--
Petr