pasky (Re: zalozni pripojeni na internet)

Pondělí Duben 26 21:15:27 CEST 2004

On Mon, 26 Apr 2004, Petr Vileta wrote:

> Ja pasky nemam, ale vychazim ze zkusenosti jednoho znameho na nejmenovanem
> statnim uradu, ktery zalohuje na pasky i mechaniku DAT a to jednou denne na
> konci pracovni doby a na 5 pasek tydne. Na kazdy den v tydnu jedna paska.
> Kazdy rok vyhodi nejmene jednu pasku, protoze to hlasi chyby. Pasky jsou

DAT/DDS je levny smejd. AIT a DLT/LTO/apod. jsou radove spolehlivejsi.

> samozrejme skladovany tak, ja maji byt ;-) No a neznam IDE disk, ktery by
> pri pouzivani 1/2 hodiny denne, 5x tydne nevydrzel alespon 8 let.

Haha. Takovych znam spoustu. :)

> Podle me uz z pricipu zaznamu musi byt disk trvanlivesji. U pasky jde o
> kontaktni zaznam (jako u diskety), kdy hlava ma kontakt s paskou, kdezto u
> disku bezi hlavicka na vzduchovem polstari _nad_ povrchem.

Tohle neovlivnuje trvanlivost zaznamu, ale trvanlivost magneticke vrstvy,
ve ktere je zaznam proveden. Pasky vyrobene technologii AME (pouzivane
v AIT) maji zaruceno ze vydrzi 20-30 tisic pruchodu kolem hlavy (DDS4 ma
jen 2000), nektere pasky na DLT maji i milion pruchodu (ovsem zapis na
pasku probiha nekolikapruchodove, takze to ve vysledku vyjde zhruba na
stejno).

Co se tyce trvanlivosti zaznamu, tak je u modernejsich paskovych
technologii zarucena citelnost zaznamu na archivovane pasce po dobu 30
let.