zalozni pripojeni na internet

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Duben 26 13:36:06 CEST 2004

On Mon, 26 Apr 2004, Dejma wrote:

> Když ho tam dám poprvé, tak ano. Pokud to je sada domácích přenosných
> disků nebo disků, který se tam už mihly a nastavali jsem jim UDMA, tak
> si to UDMA pamatuje z dřívějška. Když je to "prvnička", může se nastavit
> a restartovat - to se však vyplatí když se zpěchá a je toho hodně na
> sosání.

Je to sice silne OT, ale kdyz uz se to nakouslo ...

Windows (alespon ve verzi XP Professional SP1a) vykazuji nasledujici
chovani. Stane-li se neco divneho na IDE sbernici (napr. "hotplug"),
automaticky prehodi vsechna zarizeni do PIO 4 rezimu (nebo nizsiho) a
soucasne si naveky zapamatuji, ze tam strasi a ze UDMA neni radno na tomto
radici pouzivat. Toto lze vyhledat v registry, odstranit a pak rucne UDMA
rezim zapnout (bez rebootu). Ze struktury toho patricneho registry subtree
jsem nenabyl dojmu, ze by se Win toto snazily pamatovat per disk, i kdyz
vyloucit to nelze.

> Podstatný je, že mi wokenice běží 14 dní (komu by se chtělo vypínat
> DC++) a za tu dobu se tam vystřídá třeba 10 HDD (většinou kemoši nebo
> zálohování). Když je to super důležitý HDD tak samozřejmě takhle
> nehazarduji :) - to za ten ušetřený restart nestojí.

Ruzni lide holt maji ruzna meritka a ruzne potreby. Me osobne by to za to
riziko nestalo. Na podobne hratky doporucuju poridit externi ramecek na
disk s USB 2.0 interfacem. Rychlost je dostatecna a pripoji se snadno
(temer) kdekoliv.

-- Honza Houstek