Potize s grubem, Radeon 8500 a radeonfb

Jiri Kulhan Jiri.Kulhan na Sun.COM
Středa Duben 28 12:27:01 CEST 2004

Dobry den,

pri instalaci gentoo jsem se dostal do nasledujicich potizi :

pri bootovani se mi v grub stage 1.5 silenym zpusobem roztrese obraz az
k naproste necitelnosti. Kdyz se potom dostanu do menu, monitor se muze
ucvakat, jak se snazi prepinat videorezimy, ale neni z toho cesta ven.
Kdyz potom nabootuji linux (jadro 2.6.5 i 2.4.25 se chova stejne), pri
pouziti vesa fb se obraz trese porad. Kdyz je tam radeonfb, bootovani
zatuhne.

Zvlastni je, ze kdyz je grub v grafickem rezimu (se splash screenem),
obraz je v poradku. Nicmene i potom jde pouzit pouze vesa fb, kdyz je v
jadre radeonfb, boot zamrzne okamzite po jeho detekci.

Problem nejspis zacina v tom GRUBu, protoze mi na tomtez PC uz behalo
vice ruznych distribuci od RH6 pred Mandrake 9 az po Knoppix, o Windows
98-XP ani nemluve.

Karta Radeon 8500LE, VIA chipset, Athlon XP 2000+.

mate nekdo nejaky napad?

Diky,
Jirka